Hjälp och tips

torsdag 2 juni 2011

Pimpad kudde! Vi ska flytta!

HEJ
Nu är jag här igen med en.....
kudde pimpad med "african flowers":


Den ligger på min säng som jag flyttade ut i
vardagsrummet för ett tag sedan..
(Mitt sovrum gjorde jag om till 
"pysselrum" åt mig och Busarna.) 

Kuddarna och överkastet kommer från IKEA.
Visst passar de randiga kuddarna bra till min tapet?




Mönster till blommorna hittar du här hos "Min Inspiration".
Garnet är Tilda och virknålen nr. 2,5.
Blommorna är fastsydda med osynlig nylontråd.


Har en glad nyhet att berätta!

Den 1:a augusti ska Busarna och jag flytta till
 en större lägenhet.
Jag får tillbaka mitt sovrum och barnen slipper dela rum!
Känns som att vi ska börja ett nytt och bättre liv =)

Men mycket ska fixas innan dess.
Bl.a. måste vi ju sälja vår nuvarande bostad som
 för närvarande är på "Hemnet".

Ännu en gång verkar virkningen bli lidande.
Orkar bara med små projekt liknande dessa blommor.
De passar så bra som slövirkning framför tv:n =)

Önskar en
TREVLIG LÅNGHELG TILL ER ALLA!

                           
PS.
Tack för alla rara kommentarer på förra inlägget. Är så ledsen att jag blivit så dålig på att kommentera hos er andra. Men har verkligen fullt upp med "livets karusell" just nu. Hoppas verkligen få mer tid framåt hösten.

10 kommentarer:

  1. Där är du! Tänkte på dig för nån dag sen :-) vad roligt att få nytt boende, och få lite ny, härlig förändring i tillvaron! Hoppas allt går bra. Och slövirkning framför teven är den allra, allra bästa virkningen, så det så! ;-) KRAM

    SvaraRadera
  2. Styrkekramar och Xtra kraft till dig!

    SvaraRadera
  3. Lycka till med allt!!!
    Kram sytanten

    SvaraRadera
  4. Vad tjusig din kudde blev! Tänk vad det gör mycket med en liten färgklick. Och african flowers som är så fina dessutom :)

    Härligt med större lägenhet! Letar själv efter större, så jag vet hur det är när man har för lite utrymme ^^

    SvaraRadera
  5. Vad fin kudden blev. Hoppas allt går bra med flytten, inte det roligaste man kan göra direkt. Men brukar vara värt det när man väl är klar :)

    SvaraRadera
  6. Så fint det blev. Verkligen modernt och trevligt.
    Lycka till med ny lägenhet, det blir nog bra med större plats. Ha en fin sommardag!

    SvaraRadera
  7. Fint det blev, riktigt somrigt! :)

    SvaraRadera
  8. Wow, vilken häftig kudde! Verkligen ett smart sätt att använda sig av blommorna... :)
    Och lycka till med flyttstöket såklart!

    SvaraRadera
  9. vad snygg kudden blev :) african flowers är verkligen vackra :)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails