Hjälp och tips

torsdag 11 mars 2010

Projekt 7 - En kaktus!

Ja, nu är jag här igen!
Det här projektet var betydligt enklare än det förra och tog mig bara två kvällar (ca 6 timmar) att färdigställa.
Men himmel så kul det var att göra!.....och jag kunde t.o.m. titta lite på teve samtidigt eftersom mönstret inte var spec. avancerat med mycket räknande av maskor. Annars har det just inte blivit något tv-tittande för mig sedan jag lade mig till med den här "amigurumi-lasten". Hm......verkar som jag är på god väg at bli en riktig "Amigurumi-nörd"! Men det gör mig inget och jag går gärna under den benämningen mot att få ha så här kul!

Hur som helst. Här kommer lite bilder på min lilla kaktus som jag blir så glad av att titta på! Hoppas du också blir det! Passar ju så här när det börjar nalkas mot våren och vårkänslorna ska väckas.....





Som sagt, mönstret var superenkelt! Hittade det på Flickr bland foton av "Nadja308"
Verkar som hon har använt ylle/acrylgarn till sina kaktusar.

Jag valde att använda acrylgarn och virknål 3 till själva kaktusen och blomullsgarn och virknål 2 till krukan och jorden. Krukan gjorde jag vit eftersom jag ville den skulle se mer porslinsliknande ut och passa bättre i "mina fönster" och den övriga inredningen som jag har, Blommorna har jag improviserat ihop efter egen fantasi.

Krukan står stadigt eftersom jag fyllt den med plastgranulat från Panduro  -dyrt! Men provade först med stenar, men blev inte bra. Ris och bönor vill jag inte använda eftersom jag vill kunna tvätta kaktusen i tvättmaskin.

Hm...jag kanske ska börja knåpa ihop några till i modell större och med andra färger på blommorna.........

1 kommentar:

Related Posts with Thumbnails