Hjälp och tips

torsdag 25 mars 2010

Projekt 8

Hej!
Har tyvärr inte blivit så mycket knåpande sedan sist. Har haft sjuka barn att ta hand om några kvällar och en annan kväll var jag ute och förlustade mig tillsammans med jobbarkompisar.

Eftersom jag drabbats av ömma armar och händer av allt virkande så har jag också ägnat lite "vilotid" åt surfande på nätet i jakt på nya marker för inspiration, idéer och mönster. Måste säga att det är helt otroligt vad mycket fint det finns att hitta! Himmel vad mycket duktiga människor det finns. Vilken fantasi de har!.......och jag beundrar verligen deras förmåga att omsätta sina idéer till sådana fina skapelser! Har lagt till några av dessa människors bloggar och länkar här intill. Det är så mycket som jag önskar att jag också kunde göra! Samtidigt måste jag säga att alla dessa skapelser får mig att tappa gnistan lite eftersom jag inser att det jag får till bara är en "liten tummetott" i jämförelse med vad andra kan få till. Sedan får hela denna uppsjö av mönster mig att drabbas av beslutsvånda inför valet av nästa projekt......Det finns ju hur mycket som helst som jag skulle vilja pröva att göra! Hm...den allt större samlingen av mönster håller på att äta upp utrymmet på min hårddisk!

Hur som helst så har jag, trots alla dessa fina skapelser som jag sett, ändå vågat mig på ett litet nytt projekt.
5 delar har det blivit. Kommer att bli några fler som jag hoppas få ihop under helgen.
Här kommer en liten glimt:


Är första gången som jag provar att virka ränder. Kul att få byta färg ofta!
När jag lade ut delarna på lite olika sätt fick jag lite idéer till helt andra skapelser än det de är tänkta till.
Hm....kanske något att arbeta vidare på en annan gång......
Oj, oj! Vad timmen är sen! Nu väntar sängen på lilla mig! 
God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails