Hjälp och tips

måndag 22 februari 2010

Projekt 5 - är påbörjat!

Mitt brinnande intresse för "amisar" är fortfarande på topp. Funderar t.o.m på att inhandla andra virknålar som är mer greppvänliga och ergonomiska eftersom jag börjat få ont i axlar och armar av allt virkande. Letade på stan idag efter dessa virknålar, men förgäves. Blir till att nätbeställa i så fall. Sugen på att handla från "Charming Crochet". De ser verkligen inbjudande ut; som karameller i olika frestandde färger. Eller hur?

Får se om jag kan ta en paus från knåpandet i kväll och bara slöa framför TV:n. Fast om jag känner mig själv rätt blir det nog några varv även denna kväll.

Här kommer i alla fall en liten glimt av mitt nya projekt, som för övrigt är mitt 5:e i ordningen:


Ögonen är sk säkerhetsögon, dvs de ska vara säkra för små klåfingriga barnhänder. Köpta på nätet hos amigurumi.se.  De var väldigt pillriga att sätta fast. Fick till slut använda hammare för att banka dit plastplattan som skall sitta på på insidan -mellan ögat och virkningen. Är första gången jag använder den här typen, förutom de små svarta som jag har på apan....men de var mycket mindre och enklare att fästa.

Ja, vad ska detta bli då? Ser än så länge ut som om det skulle kunna bli vad som helst med två ögon!
Köpte i alla fall mönstret på Etsy....... Finns hur mycket mönster som helst att köpa där om man har råd och lust. Vi hörs en annan kväll! Må så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails